Nieuws

Nieuws

Foto bij nieuwsitem Brede Welvaart in Utrecht
 12-11-2024
Vanaf vandaag is op de website van de Staat van Utrecht een informatiepakket en monitor over de brede welvaart in de provincie Utrecht beschikbaar. Brede welvaart draait om de balans tussen persoonlijk welzijn, samenleven, economische ontwikkeling en duurzaam omgaan met de natuur.

Foto bij nieuwsitem Impact Monitor
 30-10-2024
Het dashboard Impactmonitor Toerisme (NBTC) monitort de bredere impact van toerisme op de drie dimensies van impact: economische, sociaal – maatschappelijke en de ecologische impact.

Foto bij nieuwsitem Geactualiseerde verwachting verblijfstoerisme 2024
 16-10-2024
NBTC publiceert tweemaal per jaar een prognose voor het verblijfstoerisme in Nederland. Lees alle details in onderstaand persbericht.

Foto bij nieuwsitem CDM Praatplaten
 21-08-2024
Er zijn nu 11 praatplaten beschikbaar met basisinformatie per Culturele Doelgroep. Handig ter ondersteuning.

Foto bij nieuwsitem Factsheet Particulier verhuur
 21-08-2024
Sinds enkele jaren biedt Eurostat inzicht in de particuliere verhuurcijfers via de platformen Airbnb, Booking, Expedia Group en TripAdvisor. De cijfers van het jaar 2023 zijn bekend en zijn in een infographic inzichtelijk gemaakt per provincie en per stad.

Foto bij nieuwsitem Kerncijfers zakelijke markt
 10-07-2024
De zakelijke reismarkt omvat een breed scala aan activiteiten, van individuele zakenreizen tot grote congressen en beurzen. In deze publicatie van het NBTC lees je hier alles over én krijg je inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen.

Foto bij nieuwsitem Factsheets kernlanden
 09-07-2024
Meer weten over ontwikkelingen binnen leisure en business van belangrijke kernlanden? NBTC heeft nieuwe factsheets samengesteld.

Foto bij nieuwsitem Onbekend maakt onbemind
 12-06-2024
Utrecht zette een exploratief onderzoek in om een praktische methode te ontwikkelen voor bewonersparticipatie die ook bruikbaar is op andere bestemmingen in Nederland.

Foto bij nieuwsitem Merk Utrecht
 17-04-2024
Samen met partners heeft Utrecht Marketing een merkprofiel opgesteld voor de stad Utrecht. In dit profiel staan de merkessentie, de merkbelofte en de merkwaarden van Utrecht. Om te toetsen of deze uitgangspunten de juiste zijn, als belangrijk herkend worden en effect hebben, houden we op verschillende manieren een vinger aan de pols. Dit doen we door verschillende onderzoeken op te starten of aan te kopen.

Foto bij nieuwsitem De potentie van Agro Toerisme
 28-02-2024
In september en oktober 2023 heeft NBTC een onderzoek uitgevoerd naar de potentie van plattelandsvakanties in Nederland.

Foto bij nieuwsitem Prognose Verblijfstoerisme (NBTC)
 22-01-2024
In 2022 en 2023 heeft Nederland, post corona, een sterk herstel doorgemaakt ten aanzien van binnen- en buitenlandse bezoeken aan Nederland. Nederland heeft in 2023 50 miljoen(inter)nationale verblijfsgasten mogen verwelkomen.

Foto bij nieuwsitem Behoefte aan ontspanning stuwt vrijetijdssector
 21-01-2024
Ervaringen opdoen is populair, met name onder jongeren. Het stuwt de vrijetijdssector in de aankomende jaren, zo blijkt uit de sectorprognose van ABN AMRO.

Foto bij nieuwsitem Fietsfeiten
 21-01-2024
Meer dan een kwart (28%) van alle verplaatsingen in Nederland gaat per fiets. Van de G4 is Utrecht de gemeente waar inwoners relatief gezien het vaakst fietsen.

Foto bij nieuwsitem Ontwikkelingen Hotelovernachtingen
 11-01-2024
Hotelovernachtingen en hotelgasten voor Utrecht zijn geupdate t/m november 2023.