Kennis Agenda

Kennis Agenda

Kennis Agenda


Workshop Publieksdata & Doelgroepen - Kastelen & Buitenplaatsen

De ‘sectorsessie publieksdata & doelgroepen’ is een inspiratiesessie van circa 3 uur, begeleid door Sara Oomen en speciaal opgezet voor marketeers van kastelen & buitenplaatsen. Sara zal een korte theoretische inleiding geven op datagedreven marketing en begeleidt deze interactieve sessie, waarbij veel ruimte is om mee te denken met elkaars vraagstukken en voorbeelden uit te wisselen.

Datum
20 november 2025 - 9:30 t/m 12:30 uur - locatie volgt

Wat komt er aan bod: 

  • Hoe verzamel ik (meer) publieksdata
  • Welke bronnen heb ik al en wat is de kwaliteit van mijn data
  • Hoe benut ik de software die ik heb of wil ik andere tools gaan inzetten
  • Welke aannames heb ik over mijn publiek/doelgroepen en hoe wil/kan ik die toetsen
  • Waar begin ik en wat zijn de vervolgstappen

Aanmelding
Meld je hier aan.

Over Sara
Sara Oomen is sinds 2015 zelfstandig marketing researcher (zzp) in de culturele sector en is afgestudeerd cultuursocioloog (2005). Zij voert klantsegmentaties en analyses uit in opdracht van culturele instellingen uit verschillende disciplines, zoals theater, klassieke muziek, dans, film en beeldende kunst. Haar specialisatie is het leveren van inzichten in klantgedrag door (bestaande) data te analyseren. De afgelopen jaren werkte ze onder andere voor het Residentie Orkest, IDFA, DIP, NAPK, Goudse Schouwburg, Leidse Schouwburg en Nederlands Theaterfestival. Eerder was ze werkzaam bij EMC Cultuuronderzoeken, waar ze werkte met Whize, het huishoudsegmentatiemodel waar Culturele Doelgroepen op gebaseerd zijn.